Hej och hå jungman jansson...

Idag har vi varit ner och kikat lite på julskyltningen. KU hade ju ett fint julspel, de var så duktiga så!

Nu har vi pillat ihop granen, blev en plastis i år, glömmer alltid att vattna den annars och det barrar så mycket då.
Idag har jag knåpat ihop ett pepparkakshus. Så här blev det:


Jalla var och spelade hockey under tiden och när han kom hem så satte han på sockerlagen som jag använt för att klistra ihop pepparkakshuset, för att den skulle bli lätt att ta bort. Jag satt i vardagsrummet och försökte pilla ihop julgransfoten när brandvarnaren börjar tjuta. Jalla hade glömt (han säger att det gick så fort att han inte hann med, men jag är övertygad om att han glömde :P) det på spisen, så det hade blivit kolsvart och börjat ryka som satan. Det stack i ögonen och munnen och när vi till slut fått upp alla fönster, fått av plattan och fått ut röken så kunde man inte annat än skratta ;)
Resultatet blev detta:
image16
Oj, nu blev det full storlek, jaja, orkar inte göra om det. Lägg märke till den vita smörkniven som smält fast i pannans kant ;)

Här kommer några julpyntsbilder hemifrån mig =)

                            




Nu ska jag dricka


och pynta



Jamen visst ja, ska göra iordning adventsljusstaken. Har inte hunnit med det än. Med tanke på hur långt före jag är alla andra hela tiden i julpyntningen så borde jag varit klar med den sedan länge, men tyvärr! Ska fixa det!
Lägger ut lite bilder från förra helgens kryssning senare!


Dagens lycka: att julen är här på riktigt nu!

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Nja så söt är den inte men smakar inte mycket..
Klart det är och klart ni vågar!

2007-12-03 @ 10:45:35
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Do that!

2007-12-03 @ 12:01:28
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0