Lugn och ro

Ja, är hemma efter att ha haft konfirmander ikväll. Vi har pratat om döden, ett jobbigt ämne, jobbigare än jag anat.
Men men, det gick bra ändå.
Jalla är och spelar hockey, så nu har jag tid för mig själv att pyssla på lite här hemma, tända lite ljus och kanske kika vad vi ska storhandla på torsdag. Förhoppningsvis blir det mer julklappshandling då än det blev igår då vi tänkte shoppa. Det blev mest till oss själva.

Imorgon far vi till Ljungaverk en sväng och hälsar på Karin, Micke och Alexandra. Karin är gravid och har bara 3 veckor kvar! Gissa om jag köpte söta bebiskläder igår? ;) Kanske knäpper kort på dem ikväll, innan jag ger bort dom.
Kanske far in en sväng till pappsen om han är hemma. Mammas grav ska vi åtminstone på, det är alldeles för sällan!

I helgen var jag och brudarna på kryssning, det blev en flopp. Vi hade beställt a-hytt i hopp om att den skulle vara lite lyxigare än b och c, men tji fick vi. Fuktig heltäckningsmatta, rost i duschen och dessutom lät det som att vi låg ovanpå maskinrummet, vi fick nästan skrika för att vi skulle höra varandra. Maten var kass, personalen var kass, musiken var kass, drinkarna var sådär. Tja, en IG- ger jag på den resan. Nej, förresten, en IG+, bara för att jag åtminstone hittade ett par billiga tröjor i Riga, och att dessutom de få timmarna vi var i Stockholm var mycket väl godkända.

Nåväl, nu ska jag kika in frysen och se hur mycket jag har att göra något med, så jag vet vad man ska storhandla. Dessutom får jag ju räkna in julskinka, pepparkaksdeg och allt annat som måste inhandlas. Dessutom är mina katter go-sjuka och Paul Potts sjunger för mig i köket, så jag får väl hålla de tre killarna sällskap.

Dagens lycka: att få dansa swing med Majja på kyrkogården! <3

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Har börjat pynta lite smått jag med nu:))

2007-11-29 @ 13:58:13
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0