Städ och bak

Har precis kommit hem från en mathandling på Willys.
Idag har jag varit en sväng på SUM-möte i Sollefteå. Det är ett himlarns rännande på mig ;)
Men nu blir jag hemma ända tills nästa helg. Känns konstigt det. Eller ja, imorgon kväll ska jag iväg på byn en sväng, sen på torsdag är det ju KU förstås... Ska nog dit och se till att vi medlemsrapporterar ordentligt. (Man måste ju ta sitt ansvar som DS:are :P)

Har fått någon nojja idag att jag ska stryka. Dessvärre har vi inga kläder rena att stryka (tvättid snarast!) så jag ska istället städa. Har rensat ur kylskåpet precis och rengjort det, så nu ska jag strax gå vidare till balkongen. Har massa skräp där sen vi hämtade pianot och så. Bl.a har jag kassar och kartonger med julsaker som ska kollas igenom och se vad som ska vara kvar nere och vad som ska upp på vinden. (Snart får jag julpynta! Hade diskussion med Jalla om det igår och han sträckte sig så långt som till den 24:e november =D)
Sedan ska jag baka. Erika ringde igår och sa att Kulturskolan skulle ha något på InBetween imorgon och de hade tyckt att det skulle vara roligt om vi i KU kunde sälja fika. Hon sa något i stil med "...du tycker ju om att baka, så du kanske kan hjälpa till?" Javisst, svarade jag och tänkte inte på att jag bara hade en kväll på mig, så nu får jag stå mitt kast och baka 4 långpannor med snoddas-kakor. Skyll sig själv.
Sedan ska jag baka en äppelpaj och skämma bort mig själv ^^

Nu ska jag ta och laga mig lite mat (ja mig, Jalla har börjat med diet :D) så ska jag väl ta och städa balkongen innan jag tar itu med bakningen. Tänkte även försöka hinna med en motionsrunda på cykeln till något bra på tv:n.

Dagens lycka: att få umgås flera timmar med en gravid Maria och skratta åt allt tok hon (tillsammans med sina kumpaner i Sollefteå) hittar på!


Kommentarer
Postat av: Annsingen

Kors! Vad flitig du är:))

2007-11-06 @ 17:21:11
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0