Middag

Idag blir det Kalasgod fläskfilé i orangefärgad sås fast inte med hasselbackspotatis, utan Jallas egna recept.
Recept hämtat från Ann:

Kalasgod fläskfile´i orangefärgad sås med Hasselbackspotatis.
För ca 4 personer


Ingredienser
500 g fläskfile´
1 lök
1 dl grädde
1 dl creme fraiche
2 vitlöksklyftor
2  msk workchestershire sås
1 tsk soya
3 msk chilli sås
Smör till stekning
rose´peppar

Tillagning
Blanda i en skål:Grädde, creme fraiche, vitlök, worchestersås, soya, och chillisås och ställ i kylskåpet.
Skiva fläskfilén och stek hastigt på båda sidor.
Ta upp filén och stek den finhackade löken i samma järn.
Slå över blandningen från kylen och låt sjuda 5 min.
Tillsätt filén och sjud ytterliggare 5 min, strö över grovkrossad rose´peppar
Servera med Hasselbackspotatis och god sallad.



Fast vi tar som sagt annan potatis och halverar då såklart receptet eftersom vi bara är två.
Eftersom jag har konfirmander ikväll ska vi börja med maten nu. Laters!

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Smakade det bra?? Jag är sjuuuuuuuuuk! Synd om mej....Bara feber och hur ont i lederna som heslt..

2008-04-01 @ 18:36:31
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0