I'm dreaming of a white christmas...

Har haft ett par småjobbiga dagar, därför tystnaden.
Har lite problem med min rygg sen några år tillbaka då jag åkte pulka i en puckelpist-backe och hoppade och landade på en annan puckel, vilket gjorde att jag inte kunde resa på mig på en gång. Förmodligen tryckte jag ihop kotorna nere i ryggen litegrann. Inget som har gjort någon större skillnad dock, mer än att jag kan ha fått lite ont på kvällen om jag varit igång hela dagen.
Nu har jag dock växt och blivit större (läs tjockare) och det börjar kännas varje dag, ja, mest hela dagarna nu.
Så när jag hade jobbat i lördags så kom jag hem och bakade, och det började göra ondare och ondare i ryggen (jag har en fläck som alltid är "den onda fläcken" som besvärar mig) och började stråla ner i benet.
Så ja, det är väl förmodligen ischias som strular.
Därför har jag varit tvungen att ta det lugnt ett par dagar och vila ryggen lite.
Nu däremot ska jag börja gå ut och gå och träna upp ryggen och förhoppningsvis gå ner i vikt.
Det är den enda lösningen som jag ser det.
Vi har så fina vägar att gå här i stan och många valmöjligheter, så förhoppningsvis kommer det bara bli mysigt.
Sidsjön är ju ypperlig att besöka. Fin natur och lagom långt!
Ja, det var mitt klagande.
Nu till något roligare.

Ni kan aldrig gissa vad jag och Thomas gör nu?
Vi bakar! Surprise!

Har gjort knäck, mjuk pepparkaka och har en lussekattsdeg på jäsning.
Denna gång är det bara åt oss själva vi bakar, inte till någon julskyltning eller något annat.
Jag vet inte varför, men jag har fått sådana infall att nappa en stund på dagen, vilket gör mig alldeles pigg och baksugen sent på kvällen och in på natten.
Jag får väl helt enkelt säga att man får passa på medans man kan.
Vips så kanske man en dag har ett 7-16 jobb och kan inte sitta uppe sent eller nappa på dagarna.
Jag är ung och gör som jag vill just nu, för att jag kan!

Nu är det dags att göra fina lussekatter.
See ya when I see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0