Tisdagsnöje

Visst är det väl tisdag idag? Jo det är det...
Blir så dagvill när det är helger och allt.

Har varit och rännt runt på stan mest hela dagen.
Har mellandagsrea-handlat lite. Nya skor till Thomas för 224,50:-, såna här bra Everest-kängor, modell nedan, fast Everest då. Sa ju att vi skulle vänta till rean! Mycket bra priser då. Det var 25% rabatt på alla skor på Stadium. Dessa stod för 299:- med röda siffror, så vi trodde då att det var det gällande priset. En glad överraskning fick vi när vi betalade i kassan :)



Själv inköpte jag en riktig GUL mascara (min är spårlöst försvunnen) och en billig H&M-foundation.
Mucho bra!

Vi var in på Myrorna en sväng för att titta efter något tidningsställ-liknande att hänga på väggen och ha räkningar i så det är lite bättre ordning. Hittade inget sådant, men hittade däremot två sängbord, röda och fina, för 40:- styck som vi ska ha nedanför sängen att ha saker i och på.
Då får jag en fin färg att inreda resten av rummet i :)
Jättefina är de iallafall! Ska hämta dem idag innan 18, ska bara få hjälp att köra dem.

Vi har även varit på Hemköp och storhandlat hem lite mat inför det nya året (ny "diet"). För mig blir det mycket mer vegetariskt, då jag inte är SÅ förtjust i kött. Det tenderar att bli korv eller köttbullar här hemma, vilket jag inte tycker om, vilket i sin tur brukar kunna leda till att jag skippar middagen. Därför har jag nu köpt hem morotsbiffar, örtbiffar, min ny craving falafel (sjukt vad jag har blivit förälskad i det!), ost- och broccolischnitzel, gröna och röda linser och couscous.
Har även plockat ihop mer sån här egenplockad müsli och miniyoghurt att äta till frukost.
Min sista julmust är köpt och ska avnjutas i långsam takt ikväll. Eller ja, det är ju 2008 imorgon också, hinner nog få sug för mer julmust innan dess.
Thomas fortsätter med potatis och korv och så, men mindre fett, inga såser.
Godis, chips, dricka är uteslutet.
Vi har ju faktiskt en sprojlans ny kolsyremaskin som väntar på en patron, sedan finns det ju bubbelvatten så det räcker nästan hur länge som helst.

What more?
Jo! Vi avnjöt även en delikat kaffe-drink på Coffee House. Det blir ju inget mer sådant heller efter jul. För mig iallafall, jag måste ju ha en massa sött och slisk i om jag ska kunna dricka det.
Thomas tog en Snowball - kaffe med chokladsås och glass, och jag tog en Hazelnut Dream - kaffe med mjölk och hasselnötssyrup toppad med grädde och nötter. SJUKT onyttigt, men ack så gott.

Jag längtar verkligen tills det är dags med ny diet! Jag har suttit hela veckan och väntat på att det ska bli nytt år så jag kan börja någon gång.
Tänkte börja tidigare, men nyår är ju nyår, och då har vi planerat att äta gott och dricka gott.
Det är dumt att vara nyttig om man ska förstöra det efter bara en vecka.

Nyår blir nog förresten bara jag och Thomas i vår ensamhet.
Vi skulle ha fest här med ett par av våra kompisar och en massa av brorsans kompisar, men nu ska han iväg till Naggen eller något dylikt, så vi avblåser det med våra vänner. Det är inte så roligt att sitta 4 pers (där de andra vill festa) och titta på varandra.
Vi ska laga kyckling med dragonsås, mysa, kanske se en film, ta en promenad och titta på fyrverkerier och så.
Det blir mysigt det också!

Nu surrar jag för mycket, ska ta och städa lite.
Kattlådan är rensad och fräsch, varorna inpackade.
Ska plocka tvätt och slänga i en maskin, plocka lite och dammsuga lite. Allt för att slippa stå som en tok imorgon och städa. Lite fint vill man ju ha på nyår, IFALL det kommer folk ändå.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0