Snyft..

Sitter och smågråter för att livet är så hemskt just nu. (Enligt mig, det är ju egentligen inte det, bara lite tjinkig nu)
Det är vinter och kallt och jag har kollat på varma bilder från Thailand. Mitt i allt detta så drömmer jag mig bort till Båstad där jag bodde några år under min uppväxt. Gråter lite mer för att jag vill flytta dit och frågar Jalla om vi inte kan flytta dit, bara ett år eller så om vi får jobb där, för att jag längtar tillbaka dit och för att få komma bort från lilla Timrå ett tag. Han nickar snällt och säger "Ja, skulle vi få jobb där så skulle det ju inte vara några problem. Jag skulle gärna flytta dit." Sedan slår den enastående tanken mig: Vi kan ju vara volontärer där! Åker via kyrkan dit och är där ett halvår eller så (över sommarhalvåret naturligtvis, sandstranderna, Torekovs klippor, våfflorna och den gamla fina stan där är ju oslagbart på sommaren). Så nu sitter jag och letar efter lämpliga kyrkor att ringa till så småningom och se om vi kan få komma dit och volontära ett halvår (eller gärna mer :P). Mina snilleblixtar är ju underbara!

Snälla Gud, jag har varit snäll än så länge i år, kan jag inte få möjligheten att åka till Båstad med Jalla och volontära? Jag vill det så gärna. Amen.

Kommentarer
Postat av: Annsingen

BÅSTAD???? Men .....HUR mycket ska jag behäva sakna er då????...Nu gråter ju nästan jag också...
Nä inte riktgit men SAKNA skulle jag! Ta hand om er gullisar!

2008-01-09 @ 05:18:32
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0