Min dröm inatt...

...var ganska rolig. Jag ville väcka Jalla direkt när jag hade drömt den, men jag höll mig tills vi vaknade av väckarklockan imorse ;)

Jag drömde att jag gick frivilligt (?!) till tandläkaren för att fixa rotfyllningen så att den var över sen.
Jag la mig ner i stolen och de började ta fram verktygen, två såna här kirurgsågar, små ni vet (försökte rita en själv via paint, men man får inte klistra in det formatet, äsch då, ni får försöka föreställa er) med flera verktyg.
Då kommer paniken i mig och jag ber om gas, lustgas förmodligen då, vilket jag får och jag börjar andas i mig som en galning. Då kommer en sköterska med en STOR sax och säger "vi måste klippa här" och klipper upp min underläpp i mitten så att det blir ett stort hack. Som tur var så kände jag inget, var tydligen bedövad där.
Paniken växer sig starkare och jag skriker ut att "JAG KLARAR INTE DET HÄR, JAG MÅSTE HÄRIFRÅN!". De säger bara "jaja, skärp dig nu, ligg still och andas in gasen".
Till detta hör att en av tandsköterskorna där var en som jag faktiskt praktiserat med på Hagalid.
Hon var mycket snällare än de andra i drömmen, så när jag har mest panik och ska därifrån så säger hon "är du HELT säker på att du inte klarar av detta?", vilket jag naturligtvis svarar JA! på, varpå hon svarar "men smit ut genom bakdörren då, skynda dig!", så jag springer ifrån min väska och min jacka, nerför några trappor mot bakdörren. Nu bär jag helt plötsligt även en patientrock.
Då kommer en annan tandsköterska springande efter mig och säger åt mig att stanna. Jag skriker bara "kommer du hit så smäller jag till dig!" Som tur var så nöjde hon sig med patientrocken och jag kommer ut genom dörren.
Dessvärre hade jag stora problem med att gå, eftersom jag var stenhög på all gas jag fått i mig, så jag raglar mig fram till torget i Timrå där det är ett stort jippo. Samtidigt försöker jag ringa Jalla, men jag kommer bara till något mobilsvar som säger, eller snarare sjunger "Thomas Thomas Thomas lalalala nånting", så efter två gånger ger jag upp och ska skicka meddelande istället, men då har pengarna tagit slut efter att jag ringt, så det går inte att skicka.
Till slut kommer jag fram till centrum. Vissa ropar åt mig och hejar så glatt, medan jag försöker koncentrera mig på att hålla mig på benen ;)
När jag ska ner för en trottoar-kant (den vid bankomaten bredvid Ica), så går det inte längre utan jag ramlar baklänges. Jag försöker upprepade gånger resa mig upp, men det går inte utan jag ramlar bakåt igen, samtidigt som jag skrattar frenetiskt för att det måste se så roligt ut.
Jag vet att jag tänkte samtidigt att jag var tvungen att ta mig upp, jag kunde ju inte se sådär full ut, för det var ju förmodligen konfirmander på torget!
Som tur var så hade tydligen meddelandet om att möta mig gått fram till Jalla för han står vid torget och kommer och hjälper mig upp.

Sedan var det något mer som hände som jag inte kommer ihåg, kanske tur, eftersom det här inlägget blev långt nog! xD
Så här tokiga drömmar drömmer jag mest varje natt, ganska underhållande faktiskt. Jag vaknade och nästan gapskrattade :)

Nu måste jag baka bröd och bullar! Hej så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0