Godmorgon...

Inatt har varit en ren pina. Har aldrig sovit så dåligt tror jag!
Kunde inte somna för att jag frös, katterna antingen härjade, eller satt en centimeter från ansiktet och kurrade högt.
Vaknade efter en stund och svettades som jag vet inte vad. Det kändes som jag hade en kamin på lakanet, jag kunde inte ligga still för att det var så hett! En aaaaning feber kanske...
Så fönstret öppnades på vid gavel. Det blev mycket skönare, men då tog förkylningen fart istället, så då har jag haft så ont i halsen och varit så täppt i näsan att jag inte kunnat sova på grund av det.
Någonstans i den röran blev vi även less på katterna, så vi slängde (inte bokstavligt talat) ut dom och stängde dörren.
Innan vi fått tyst på deras krafsande hade det gått någon timme till.
Dessutom tog jag en dunderhalstablett som jag somnade med i mungipan, och där gör den ju ingen större nytta...
Ja, natten har varit lång och inte det minsta sövande.
Ska på apoteket och köpa barn-Nezeril. Det enda min näsa klarar utan att fräta sönder.
Ska även se om vi hittar någon självhäftande linda, flex-plåster eller vad det heter, att linda Wilmas ben med.
Hon haltar på grund av svamp i tassen. Har ringt veterinären, men dom säger bara "fortsätt badda med Jodopax två-tre gånger om dagen...".

Igår hade jag möte med Erik angående DÅM. Vi fikade på stan och kom på en massa bra idéer.
Sedan på kvällen hade vi upptakt med konfirmanderna. Eftersom det var första gången så var föräldrarna med. Måånga konfirmander i år... Vi var sammanlagt ca 150 pers i kyrkan.. ;)

Nu ska jag inte äta, för det tillåter inte min hals (brukar alltid skriva att jag ska gå och äta något), men däremot duscha en skvätt, ringa till jobbet och höra om jag ska jobba i helgen (skit i febern!) och gå på apoteket. Sedan möte med Håkan och Johanna halv 3 för att sätta ihop förra årets verksamhetsberättelse. SEDAN ska jag hem och däcka i soffan.
Kanske gå på Ica först och se om dom har något exemplar av Sex and the City filmen att hyra så man har någon trevlig underhållning att däcka till... ;)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ann

Japps var från din blogg jag fick tipset.Laddade ner den och nu går den ikväll på teven...så typiskt:)

2008-11-07 @ 15:18:50
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0