Hårdrock och gardiner

Se, inte ens 24 timmar efter det förra inlägget, framsteg!

Johnny och Nina var här häromdagen och hämtade gardiner och gardinstänger, så nu ser det nyinflyttat ut här igen.
De lämnade dock kvar EN gardinstång, och eftersom brorsan inte har några andra gardiner och jag inte får sätta upp julgardiner någonstans än, så la jag beslag på den gardinstången och tog den till vårat sovrum.
Så efter mycket svärande och borrande från min kära (men i detta fall en aning för korta) man som inte riktigt nådde upp att borra fast fästena, sitter nu gardiner uppe på vårat rum!
En fin julljusstake står i fönstret och lyser mysigt och allt är rent och fint. Jag börjar trivas!
Fattas dock tavlor, brorsan har inte ens en hammare (!), så det är lite kalt på väggarna. Men det är inte det svåraste att få tag i ;)

Känner att jag är lite hårdrockare idag. Iron Maiden, Metallica, Pain och diverse andra artister går varma i mina högtalare, till Thomas stora förtjusning. Han är inte fullt lika förtjust i Robbie Williams och julmusik som jag är. Han saknar min begeistring, förstår inte varför ;)

Hitler har kommit tillbaka till sitt rätta jag. Vi har ju tagit hit våra fotöljer nu, så nu ligger han varje dag i mitt knä på rygg och myser. Precis som det ska vara! Det har saknats massor kan jag säga.

Ska se på Packat och Klart klockan 20, Marta tipsade. De sänder från Taizé, har säkert skrivit om det någon gång i bloggen. Ett kloster i Frankrike dit flera tusen människor åker varje år och hjälper kloster-bröderna med diverse sysslor.
Vi på KU ska försöka samla in pengar för att kunna åka dit, det vore verkligen en upplevelse!
Och eftersom jag bara sett bilder därifrån ska det bli jätteroligt att se det "live" nu på tv :)

Nu ska jag försöka trolla ihop något trevligt med chili con carnen som blev över. Kanske göra mos att lägga ovanpå och in i ugnen? Det vore gott...

Min favoritlåt just nu:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0