Julstämning

Har städat och donat och precis kommit ut ur duschen.
Har börjat tillfriskna lite sakta. Har fortfarande lite ont i halsen, men det är betydligt bättre och jag har fått sova någorlunda de senaste två nätterna.
Fick ett infall häromdagen då jag var irriterad på diverse saker och fick nog av mitt hår, så jag klippte av mig luggen.
Man har lärt sig sen barnsben att man ska vara väldigt försiktig med hur kort man klipper när den är blöt, eftersom den blir kortare när den torkar. Likt förbaskat så klipper jag den för kort, så nu ser jag ut som hej, kom och hjälp mig. Men men, den är iallafall inte helt ostyrig. Och definitivt inte för lång ;)
Sitter och tjuvstartar och lyssnar på julmusik och drömmer om ljus, snö, röda gardiner, glitter, nötter och aladdin-askar.
Har galen julabstinens. Inte vinter, jul. Det är stoor skillnad.
Ska försöka få hit julsakerna i helgen så jag kan börja pynta. Jag bryr mig inte om vad andra säger, JAG vill ha jul nu ;)
Har efter MYCKET om och men bestämt oss för att fira med Thomas familj i år igen. Det är svårt att låta bli när dom ska till Stigsjö. Mer mys-jul än så blir det inte.
Skulle dock vilja träffa pappa på julafton, men vi åker nog ner dagen efter istället.
Nu ska jag nog lösa lite korsord i min nya fina Knep & Knåp, tända lite ljus (kan inte låta bli, trots att abstinensen stiger då) och kanske ja... lyssna på mer musik? ;)
Här är en av mina nya favoriter. Gillar inte Carola, men den här gör hon faktiskt väldigt bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0