Hemma!

Är hemma efter en lång, jobbig men underbar vecka!
Men berättar mer om det i nästa inlägg ;)

Igår kväll gick jag ner med några vänner till den lokala sportbaren och avnjöt en pizza.
Sen gick vi ner på "dagis" (de nedre korridorerna) och festade lite. Sjöng karaoke och hade allmänt trevligt (och ja, jag var nykter).
Idag har jag och Maria varit ner på Sigtuna och kikat lite på helgens marknad. Det såldes allt möjligt trevligt och gott där, och jag fick med mig chokladfudge, samt några kokos-/nöttoppar hem.
Gick även på Pressbyrån och köpte en sådan här surfsticka, portabelt bredband, för att se om det går att spela Age of Conan på det. Håller på att uppdatera spelet, så det verkar som att det faktiskt kan funka!

Sigtuna är verkligen så fantasiskt mysigt! Jag stormtrivs verkligen, jag kommer jättebra överens med människorna här, har en massa nya vänner och älskar atmosfären.
Att dessutom få privilegiet att trava ner i en pittoresk by, med en lokal marknad där dom säljer allt möjligt trevligt, med barn som spelar fint på instrument, människor i vackra kläder, det får mig verkligen att känna mig lyckligt lottad!
Jag har en galen hemlängtan, och det känns verkligen som att det var evigheter sen pappa skjutsade ner mig, inte bara två veckor sen. Men det funkar, det måste funka. Jag är glad att jag trivs så bra här, annars hade det varit riktigt tufft...

Har bokat biljetter nu, så till helgen åker jag hem :)
Saknar Thomas och katterna sjukt mycket, jag pratar med dem allihopa över telefonen varje dag.
Men till helgen får jag träffa dom. Längtar!

Nu ska jag testa om spelet funkar, ett inlägg om veckan kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Marta

OM FYRA DAGAR SES VI!

2009-09-07 @ 18:32:09
URL: http://pollyperspektiv.blogg.se/
Postat av: carolina

Jag älskar bilden :) Jag älskar honom. Även fast han har flyttat till Örebro och lämnat mig ensam här hemma :P

2009-09-11 @ 14:09:54
URL: http://carolinasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0