Underbara skola!!!

Har kommit ner säkert, pappa skjutsade ner mig igår, och allt gick bara bra.
Nervöst var det, men allt jobbigt med att lämna alla släppte successivt ju närmare Sigtuna vi kom.
Klockan var ganska precis ett när vi kom till skolan, checkade in och sedan bar vi in grejorna på rummet.
Mitt rum är underbart! Det är litet, men mysigt, allt är fräscht och fint, och jag har dessutom världens skönaste säng!
Det kommer gå bra att bo här i tre år, jag känner det :)

Idag har jag haft första skoldagen, vi har lärt känna varandra och gjort samarbetsövningar, och jag har skrattat så mycket!
Har helt underbara klasskamrater och vi kommer bra överens.
Jag älskar min skola!
Det första jag gjorde var att baka kladdkakemuffins igår, dock har nog ingen vågat smaka än... Eller jo, jag tror att grabbarna som var i köket nu provsmakade ;)
Gick på byn igår för att ta mig något att äta, avslog en restaurang som var svindyr och gick och satte mig på en annan.
Tog ett bord för en, fick menyn och tänkte att jag struntar i vad det kostar, jag är så hungrig att jag bara vill äta.
Jo tjena. Det billigaste dom hade var en laxbit för 189:-.... Jag gick därifrån fort!
Hittade en pizzeria med hyfsat pris, så det löste sig. Men det är grymt dyrt här nere, vad man än vill äta...

Nu ska jag duscha, sedan leta upp folk att umgås med :)
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: svärmor

Kul att allt så långt motsvarar dina förväntningar,du lär nog snart bli jättepoppis om du fortsätter baka åt dina kamrater.

Låter som om middagsmaten får bestå av nudlar om kassan ska tillåta restaurang. Men lita på mig, lite köttbullar eller räkor till nudlarna så blir det en riktig festmåltid. Lever jag ofta på när Chrissi är i Skåne och än rör jag ju på mig.

ha det bäst o KRAM på dig

2009-08-17 @ 21:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0