Min älskade mamma

Jag kan inte sluta gråta. Eller, jag bölar.
Jag sitter och tittar i pärmen från begravningen och jag tittar i fotoalbumet.

Pontus sa till mig i torsdags på KU att de som dör är de man älskar mest.
Det är så sant.
Jag har så svårt att acceptera att min mamma är död.
Att hon aldrig fick vara med om min student.
Hon fick inte se mig gifta mig.
Hon fick aldrig bli mormor.
Hon fick aldrig träffa mannen i mitt liv.
Det är så otroligt tungt. Just nu går jag nästan under jorden för att det är så jobbigt.
Det är verkligen upp och ner.
Vissa dagar går bättre. Idag är inte en sån dag.
Har lyckats scanna in bilder på henne, jag vill dela med mig av den finaste och absolut starkaste människa jag någonsin känt.
4 år med cancer utan att någonsin klaga...


Min fina mamma precis som jag minns henne.


Långt gången cancer. Ändå red hon varje dag. Jag till vänster, hon till höger.


Efter cellgifter och med ny hårväxt. Med vår älskade Aphrodite (den ursprungliga).




~~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~~

  Låt oss minnas de soliga dagar
då sorg och smärta oss fjärran var.
Låt oss minnas de glädjedagar
då vi alla tillsammans var.
Vi binder en krans av minnen
de vackraste och finaste vi har.
Vi vet att de aldrig ska vissna,
hos oss finns Du alltid kvar.
Sov gott.

~~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~~


 


Kommentarer
Postat av: M

Åh vad vacker hon var, och vad lik du är henne! Stor kram på dig <3

2009-01-18 @ 14:28:41
Postat av: Carolina Lindgren

precis vad jag tänkte skriva, att du är väldigt lik henne.

2009-01-18 @ 22:09:17
Postat av: Lillan

Underbart vacker! DU är så lik din mamma! Jag vet hon var med oss på bröllopet!Fråga inte varför! Bara vet!

2009-01-19 @ 06:09:12
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0