Kan man få byta födelsedag?

Jag vill fylla år i juni eller juli istället för september.. Går det att ordna käre Gud?
Jag vill kunna önska mig tågbiljetter till Visby, vill så gärna gå på medeltidsveckan.
Om man skriver önskelista till tomten på jul, vem skriver man då önskelistan tills man fyller år till?
Fast nu fyller jag ju inte år före, tyvärr, så det går ju inte iallafall...

Jag har hittat gula gardiner! På Lagerhaus. Eller ja, jag har kollat på dem i flera månader, men nu var det rea på dem, 29:-! Fast köpte bara en längd. Den andra får bli, hrm, senare.
Ska verkligen ha ALLT på mitt rum gult i Sigtuna, för att jag älskar gult så mycket, och för att det bara är mitt rum och det får se ut precis som jag vill :)

Har systuga här hemma. Ska ju på sommarläger i helgen där temat är vikingar, eller Ansgar snarare. Så jag sydde en överklänning åt mig själv igår. Den blev inte lika bra som min vision, men bättre än jag trodde att den skulle bli två timmar innan den blev klar... Just nu syr jag på en tunika till Thomas. Klänningen är den på bilden nedan.
Om jag hinner ska jag sy en mössa eller två, det går snabbt, men vill inte gå och lägga mig för sent, vi åker mot Ö-vik 8 imorgon bitti.

   

Var på underbara Marias (hon som var min frisör på bröllopet) student. Hon var så vacker!
Jag fick rysningar (bra sådana) och tårar i ögonen, så många minnen vällde upp från min egen!
Kom fram till att Thomas har gjort den stora bedriften att gå nästan fyra år i gymnasiet utan att ta studenten... Duktigt gjort det. Eller? ;)
På vägen hem mötte vi även Carro och Henrik.

   

Har varit på avslutning på KU ikväll, vi var och grillade i Bandsjön, supermysigt!
Spelade volleyboll, läste, grillade pinnbröd och läste bok. En underbar avslutning!

     
   

Nu måste jag fortsätta sy på tunikan om jag ska hinna klart ikväll, sen ska vi packa och gå och lägga oss.
Ska dessutom försöka hinna lägga mig i badet. Luktar ohyggligt mycket rök och är genomfrusen.
Ha en bra helg, hinner nog inte skriva mer förrän jag kommer hem på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0