Sommar?

Man kan nästan tro att det börjar bli sommar, det är varmt ute. Men vädret är lite opålitligt...
Jaja, sitter bara inne ändå, tyvärr. Har inget att göra. Thomas är och jobbar, han kommer dock hem snart.

Fick brev från skolan igår med mer info. Den 17:e augusti börjar jag, den 16:e kan jag hämta nyckeln till rummet. Blir tajt med tid att flytta in saker, men om man kör ett lass ner då den 16:e och hämtar nyckeln är det ju bara att hiva in sakerna så får jag pyssla iordning själv eftersom.
Fick iallafall rummet jag ville ha, så jag är nöjd :)
Fick även en klasslista och en lååång lista över böcker jag behöver köpa tills starten. Är lite nervös för om jag kommer få råd med allt, det är en hel del som behöver betalas. Till CSN, till studieböcker, till fjällvandringssaker, till rummet. Kan bli knivigt.
Fjällvandringen ja! Den sker den andra skolveckan, kommer alltså bara gå en vecka innan vi far iväg.
Vi kommer åka till Valdal i Norge och vandra, kommer vara där från måndag till lördag :D
Kommer bli heltrevligt!
Måste dock köpa in riktiga kängor, en riktig jacka, sovsäck, kåsor, liggunderlag och dylikt...
Skulle även behöva fixa en bärbar dator. Blir dyrt det här. Men det får ordna sig. Huvudsaken är att jag fixar CSN och böckerna, resten får jag låna i värsta fall.

Jag ser iallafall mot det här jättemycket, längtar SÅ tills jag börjar!
Mitt schema ser... hrm, intressant ut. Förstår ingenting alls om jag ska vara ärlig.
Tisdagen den 18:e augusti: Modul 1-2, Info FL, SG, TG, Helklass, LH, Modul 3-4, Inför fjäll alla, Kyrkliga. HB.
?!?!
Det blir nog solklart när jag kommer dit, men just nu känns det lite obegripligt.
Vi jobbar dessutom i studiegrupper samt tvärgrupper. Studiegrupperna är för att man ska kunna reflektera och diskutera i mindre grupper än hela klassen.
Tvärgrupper finns det fyra olika, info, skola, praktik och friluft. De ordnar med information inför intervjuer, kollar upp vad vi ska ha för böcker att läsa, fixar så att alla har praktikplatser samt ordnar för friluftsveckorna.
Jag är med i praktikgruppen, det kommer nog bli skoj :)
Jag läääängtar!

Funderar på om vi ska börja en Viktväktar-diet... Vet inte än. Jag har bara så fruktansvärt dålig fantasi just nu i matväg, vet aldrig vad vi ska äta. På den här dieten står det klart och tydligt dag för dag vad vi ska äta, det vore lättsamt. Alltså, vi kommer bara använda menyn, inte gå med i Viktväktarna, det är en aning för dyrt ;)
Fast ja, vi får se hur pengarna räcker till.

Nu ska jag sluta prata och göra någon nytta här hemma istället ;)
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: svärmor

tror nog att vi med gemensamma krafter kan fixa sovsäck o dylikt. Finns nog prylar bådehos mig o Stefan. sovsäck har jag i allafall.kåsa med om jag inte missminner mig.

2009-06-26 @ 22:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0