Stockholm

Ja, då sitter man i ett rum på Graninge stiftsgård i Stockholm och väntar på att allt ska dra igång.
Är här över helgen på Stockholms stifts distriktsårsmöte.
Var ju förra året i Lund och hälsade på och fick äran att åka hit nu i år :)

Vädret är skit, vi fick gå ca en kilometer från bussen till stiftsgården, vilket inte är långt alls, men fotspåren vi följde hann nästan snöa igen och vi själva var översnöade. Fick gå på toaletten och torka håret med pappersservetter och torka bort all mascara i ansiktet :P
Mötestiden skulle börja halv 8, men eftersom stockholmare (förlåt att jag drar alla över samma kant) är så kassa på att köra när det kommer snö på vägarna, så var bara en tredjedel här så de sköt upp det till kvart över.
Så nu sitter vi på rummet och skriver loggbok ;)
Vi hann gå vilse tre gånger vid Slussen innan vi hittade rätt buss kan jag säga. Mycket lustigt.
Jag kommer aldrig kunna flytta till Stockholm, jag får stressfel bara jag ser alla människor.
Dessutom är jag nojjig och tror att alla ska stjäla min väska, så så fort någon kommer inom en meters radie hamnar väskan på magen. Jag måste se väldigt lustig ut...
Resan gick iallafall bra ner. Tåg till Stockholm, tunnelbana (avskyvärda uppfinning!) till Slussen och buss hit.
Annars är det inte mycket att säga.
Är lite avis på Thomas som ska dra på laserhallen med brorsan och ett gäng imorgon, men jag får ju vara här nere och roa mig också, så det är bara rättvist :)
Kul hoppas jag att han får!

Jaha ja, nu ska jag nog sätta mig och läsa igenom årsmöteshandlingarna så man har ett litet hum om vad som ska gås igenom, även om det inte lär skilja mycket från våra handlingar...
Ha en bra helg om jag inte skriver här mer i helgen (vilket jag nog lär göra så fort jag får tråkigt..)!
Jag ger er en sång att lyssna på, lyssnade nog på den 50+ gånger igår ;)


Kommentarer
Postat av: Stefan

Mehh...är du också här i storstan?

Varför har du inte sagt nåt?

Vi åker ju hem på måndag vi :-D

2009-03-28 @ 15:14:16
URL: http://jalonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0