Fredagsnöje

Har suttit och pluggat hela dagen. Vid 13-tiden (i mitt huvud) tyckte jag att jag började bli hungrig och började fundera på att ta någon lunch. Sneglade på klockan och upptäckte att den var kvart över 4! Jösses, vad tiden har gått fort idag.
Har iallafall lämnat in tre uppgifter och håller på med min fjärde, så det känns bra. Tänk att jag kommer ha hunnit göra en hel svenska B-kurs på en månad! Jag jobbar bäst med kniven på strupen, det är bara att inse. Jag gör bäst ifrån mig och jag får saker gjort. Och det går hyfsat dessutom. Har fått minst godkänt på alla uppgifter jag gjort hittills.
Det är 7 avsnitt i svenskan, och efter uppgiften jag gör nu har jag gjort klart 4 av dem. Sen typ i söndags. Hade gjort en uppgift förra fredagen, sen har jag gjort några anteckningar på några uppgifter tidigare. Resten har jag fixat den här veckan. Produktiv och bra!
Gruvar mig så vansinnigt mycket för mitt muntliga framträdande bara... Det är min största skräck och ångest i skol-väg. Men det är bara att göra det så är det över. Och jag tror att jag vet vilket ämne jag ska ta.

Mat idag blir fläskfilé med teriyaki-smak och potatisgratäng. Det kommer sitta fint det! Tänk att man gör potatisgratäng så sällan när det är så billigt. Idag är vi bara två som äter, så idag använder vi ca 1 kg potatis, 2 grädde och två små lökar. 35 kronor ungefär. För en hel potatisgratäng. Då kommer det bli mat över också ;)

Såg ju Änglar och Demoner igår, den var verkligen jättebra! Förstår inte varför den har blivit så sågad. Iofs har jag inte läst boken, så jag har ju inget att jämföra med. Det var en kvinna som satt bakom oss och det första hon sa när filmen var slut var "mmm, det var mycket dom hade uteslutit från boken..."
Jaja, jag älskade den iallafall!

Nu: plugga färdigt fjärde avsnittet! (Sapfo, grekiska draman och kung oidipus. Intressant, så det går fort :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0