Sjukhus...

Ingen bra dag idag.
Skulle åka på distriktsårsmöte, men Thomas hade väldigt ont i magen imorse, så han ringde sjukvårdsupplysningen som rådde honom att åka till akuten. Så strax före tio imorse bar det iväg dit.
Efter många timmars väntande så konstaterades det att det var blindtarmen som var inflammerad och att han skulle få opereras ikväll.
Jag vet att det inte är ett stort ingrepp och att det kommer gå bra, men det är jobbigt att se den man älskar mest i hela världen (som för övrigt aldrig någonsin klagar på smärta) ha så ont... Det är jobbigt att inte kunna göra annat än att smeka hans panna och sitta med honom.
Jag åkte iallafall hem nu för att äta och så, han är förmodligen iväg för operation nu.
Han ska ringa imorgon när han har vaknat till och är pigg nog så åker jag upp igen då. Det är nervöst, man vet ju aldrig med saker och ting...
Dessutom drogs det upp en väldans massa minnen från mammas tid på sjukhuset, från min styvmor, morfar, farfar, ja allt drogs upp på samma gång. Känns jobbigt...
Men nu ska jag äta och försöka vila en stund, så känns det kanske lite bättre sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0