Älskade vänner

Idag har vi en riktig slappdag. Mr. Ylipukki anlände imorse halv 8, då var vi uppe och mötte honom. Han ska bo på samma våning som jag det här året, det kommer bli så roligt! Han hade inte sovit något inatt, så han har däckat på sitt rum. Therése och jag låg och pratade till tre inatt, så vi ligger också och segar. Therése i soffan i köket, jag i sängen på rummet. Emil den stackarn är som vanligt jättepigg och har tråkigt när vi andra (halv)sover.

Vi har varje år två naturveckor på vår utbildning. Förra året vandrade vi en termin i fjällen vid norska gränsen och var andra terminen i Hemavan och åkte skidor. I år är det en skogsvecka och en paddelvecka som gäller. Skogsveckan är först ut vecka 36, och nu har det visat sig att den ligger väldigt dumt till för många parter. Jag skulle på DS-möte helgen v.36, men missar den. Det var flera i klassen som skulle på Rock for Moc i Västerås och hjälpa till och ett par som skulle till Söderköping på medeltida gästabud och hjälpa till. Tyvärr missar vi alla detta, men vi får hoppas att skogsveckan väger upp allt! Skolan går ju alltid först ;)

Snart kommer Gustaf till skolan, och senare ikväll kommer även Tobias, jag längtar! Det är så härligt att vara tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0