Fredag

Idag kommer resten av klassen tillbaka, imorgon börjar skolan igen :)
Jag och Olov sitter och lyssnar på säckpipemusik och blir sugna på att köpa nya fina instrument, så vi ska ner på byns musikaffär och se om dom har något spännande. Jag är sugen på en rauschpfeife och Olov på en säckpipa (jag blev också lite sugen på en sådan, men dom är så fasligt dyra!). Jag spelar ju blockflöjt (bara som hobby, inte så bra, men jag har ett väldans gehör :P) och Olov fiol, och igår stod vi ute och spelade tillsammans och det var så samstämmigt och fint! Jag vill dock ha en flöjt som låter lite mjukare än blockflöjt, en i trä eller så.

En så här vill jag ha!!



Eller en sån här :)



Det här är ett av mina favoritband, och han som står längst till höger har en sådan "flöjt" som jag vill ha!
Det är kärlek, jag älskar sådan här musik och vill också kunna spela så!




Åh vad jag hoppas på att hitta en fin flöjt i butiken =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0