OS-guld!!

Självklart så uppdaterar jag inte när jag säger att jag ska, tror inte att någon räknar med det heller... ;)

Har precis sett vår kära Charlotte Kalla ta OS-guld! Härlig känsla!

Fjällen ja... Det var en intressant vecka. Vi hade tur med vädret, det var kallt ett par dagar, men inte outhärdligt. Åkte lite skidor, men testade snowboard och fastnade nästan mest för det. Näst sista dagen fick jag och en tjej till åka skoter upp på fjället där vi skulle äta lunch, jag kommer aldrig någonsin klaga på skoteråkning igen, så galet härligt! Underbar känsla när man åker och ser hur fjällen sträcker ut sig runtom en, solen skiner, det är lagom kallt, det var helt enkelt ett moment jag aldrig glömmer!
Dessvärre skulle jag prompt åka snowboard ner för fjället igen (hade inte ens lärt mig svänga). Lite butter knäpper jag på mig snowboarden, reser mig, gör en perfekt sväng och susar i hög fart ner för fjället. Så skön känsla att bara visa att jag kunde! Det gick rätt fort och det gick bra tills jag så klart råkade sätta ner tårna i backen och ramlade framåt. Landade på magen och tappade luften, och huvudet slog i så jag blev alldeles vimmelkantig. När jag till slut fått tillbaka luften reste jag mig och fortsatte lite yr neråt igen. Efter mycket om och men kom jag fram till stugan och satte mig. Det dröjde inte länge förrän jag kände illamåendet komma och jag blev tröttare och tröttare. Så ja, jag åkte på en lätt hjärnskakning och fick ligga inne dagen efter när de andra gick på tur.
Jag har just nu vansinnigt ont i nacken och kan knappt böja den åt något håll, jag ser ut som en robot när jag rör mig. Det känns inte bra alls. Två ipren + en alvedon hjälpte inget. En tradolan hjälpte inget. Tyvärr verkar det som att jag måste gå till doktorn, ser inte fram emot det... Ska avvakta någon dag till och se om det blir bättre, men det verkar nästan snarare tvärtom...

I övermorgon börjar fastan, ska bli vegetarian i fyrtiosex dagar, samt undvika dricka. Blir bra =)

Jaja, nog skrivet nu. Ska spela poker och fortsätta kolla på OS.
Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0