Nytt år, nya möjligheter.

Längesen sist nu, jag tänker jämt att jag ska bli bättre på att skriva, men det blir aldrig så...
Nyår var härligt, var på fest i SOK-stugan i Timrå. Härlig stämning! Händelserik kväll, men den roligaste jag haft på länge :)
Pappa den lyckosten har varit i Portugal, är så avis. Kommer väl dit någon gång vi också, man blir bara lite extra avundsjuk nu när det är kallt och mörkt.

Nytt år... Har en del nyårslöften som jag dock inte tänker nämna här av förklarliga skäl. Kommer dock försöka vara snällare med mig själv (metoder förtäljer inte historien), och så ska jag och Thomas försöka göra det här till vårt vändningsår, försöka komma på fötter igen.
Vi diskuterar ofta framtiden nuförtiden. Vi kan ligga timtals i sängen och bara prata. Vi kommer oftast fram till samma saker varenda gång, men ju mer vi pratar om det, desto mer genomförbart och motiverande känns det. Vi är på samma nivå, hela vägen igenom och det känns skönt. Vi vet vad vi vill. Sedan önskar man ju att tiden kunde gå fortare, skulle vilja skippa ett och ett halvt år eller så just nu...

Känner mig lite nere nu så här på vinterhalvåret, precis som jag alltid brukar göra. Allt känns lite extra hopplöst då. Jag längtar som en galning ner till skolan igen, men har en månads praktik framför mig innan jag återvänder till Sigtuna... Praktiken börjar för övrigt på måndag, och jag ska vara på Domsaga här i stan. Säger inte att det inte kommer bli roligt, jag bara saknar mina vänner och allt roligt vi gör!
Dessutom känns det just nu som att jag tagit på mig en aaaaning för mycket med DS, Valberedningen, skola, praktik, läxor, andra styrelseuppdrag, hockeyföreningen och andra uppdrag. Det löser sig alltid i slutändan, och jag älskar alla uppdrag, det är bara nu när det hopar upp sig lite som det blir jobbigt.

Nu har jag klagat färdigt! Som tur är har jag världens bästa man som lyssnar, diskuterar och stöttar hela vägen igenom och jag älskar honom av hela mitt hjärta för det!
Jag får dessutom se det så, att jag får vara hemma med honom och våra katter och bara njuta av tiden tillsammans innan jag far ner till skolan igen och vi ses en gång i månaden. Jag har tur, jag får inte glömma det!

Nu ska jag byta design på bloggen, den här är för mörk den här tiden på året.
Någon som är duktig på att göra om en blogg-design? Säg gärna till, skulle väldigt gärna vilja ha hjälp :)

(By the way, inatt klockan 2 fick jag för mig att jag ville lära upp min spanska igen, så jag tog hem en spanska-kurs till datorn, så nu sitter jag och Thomas och lär oss :P Förberedelse för framtida resor måntro? ;))


Kommentarer
Postat av: Annica

Kan nog klura på din design om du vill. Tyvärr vet jag inte vad Emils dator har för kapacitet. Men jag kan ju alltid testa. Hör av dig.

KRAM!

2010-01-08 @ 18:43:29
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0