Vackra Leksand!

Har varit i Leksand i helgen, igår var det en barndag där som Västerås stift anordnade. Det var helt underbart! Jag var med och höll i Prinsesskolan i Hildasholm herrgård som var otroligt vackert inredd med gamla antika saker från både 17-, 18- och tidigt 1900-tal. Helt perfekt för att ha en prinsesskola i!
Mina två kamrater som jag åkte dit med åkte hem direkt efter att vi var klara, och jag tyckte det var förbenat tråkigt, så jag stannade kvar och åt middag med alla som jobbade med den här dagen, mycket stiftsfolk! Fick ut massor av att stanna kvar, så jag är jätteglad över mitt val!
Sedan sov jag hos Qla (som jag ska jobba med i sommar) och hans familj :) Han har lockat dit mig nästa helg, då det är medeltidsdagar, så jag har nappat på det och ska åka dit och hjälpa till. Leksand är OTROLIGT vackert, jag har verkligen hittat platsen jag vill bo på! Verkligen helt fantastiskt vackert beläget vid Siljan.

Idag åkte jag därifrån strax efter tio och kom hem fyra, så det var en lång resa. Nu ikväll har jag varit och handlat, packat och precis duschat. Imorgon åker vi iväg på en tre dagar lång paddling, eller ja, vi paddlar i våra nya studiegrupper imorgon och tisdag förmiddag, sedan möter vi upp resten av klassen och har lite barbeque-kväll med lekar och så på tisdag kväll. På onsdag förmiddag har vi volleybollmatch, sedan åker vi hem igen.

Börjar känna mig lite sliten nu mot slutet av terminen, men det är så lite kvar, så jag härdar ut! Inte för att jag har något annat val, men ändå ;)

Nu är jag jättetrött, så nu ska jag gå och lägga mig, det blir en lång dag imorgon.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0