Parlamentet och skolor

Igår var vi ett gäng som åkte in till Stockholm och tittade på inspelningen till Parlamentet. Det var så vansinnigt roligt! Det här ska verkligen göras varje fredag! Tänker varken avslöja vilka som var med eller vilka som vann, ni får kolla på söndag helt enkelt ;) Har ni tur ser ni mig i rutan dessutom (vilket borde synas eftersom vi satt i mitten näst längst fram, dessutom är publiken inte så stor..).

Har fått sova jättebra inatt, jag vaknade inte före åtta och hade ingen hosta alls inatt, jätteskönt, så jag känner mig helt utvilad :)

Är väldigt sugen på att fortsätta plugga efter den här utbildningen, jag skulle vilja skaffa en inriktning för min framtida yrkesroll. Jag skulle till exempel vilja ha hantverkskonfirmander, teaterkonfirmander, keramikkonfirmander eller liknande. Jag skulle väldigt gärna vilja hamna på Gotland ett år, och då lockar den här utbildningen.
Den som lockar mest ligger dock betydligt närmare hem. Jag är extremt sugen på kursen, men inte lika sugen på var den ligger någonstans. Jag vill ännu längre söderut i landet. Men hellre att jag gör det jag vill än att jag låter bli ;) Den ser iallafall ut såhär.
Sedan har jag ju länge funderat på keramikkurs i Leksand, men det väger inte riktigt lika tungt längre...
Dessutom finns det en grundkurs i teater i Östergötland som senare kan byggas vidare till en teaterpedagogutbildning, men det får nog bli senare i livet. Teckenspråkstolk snurrar också runt i mitt huvud, men det är inte heller så aktuellt för tillfället.
Många tankar, stor beslutsångest! Tur att jag inte behöver bestämma mig på en gång ;) Jag söker flera till våren och får se var jag kommer in och bestämmer mig då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0