Glutenfri mugcake

Min allra bästa vän Malin kom hit idag på vår traditionsenliga Greys Anatomy-onsdag. Jag brukar alltid baka något när hon kommer, och nu har jag fått upp ögonen för mugcakes och tänkte att den borde gå att göra glutenfri. Jag valde att använda mandelmjöl som jag hade hemma och använde följande recept:

50g smält smör
4 msk mandelmjöl
4 msk socker
3 msk kakao
1 ägg
2 msk mjölk

Rör ihop allt i en bunke och fördela i två koppar. Sedan delade jag fyra stycken Geisha-godisar och tryckte ner fyra halvor i varje mugg innan jag körde muggarna en och en i mikrovågsugnen i ca 1,5 minuter. Blev lite annorlunda i smak och konsistens än vanligt, men gott ändå! Serverade med hallon och vispad grädde som jag brukar :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-11-15 @ 16:55:47
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0