Rocky Road med en twist

Svängde ihop en annorlunda Rocky Road idag som jag fick tips om efter det senaste misslyckandet med fudgen jag gjorde. 
 
200g mjölkchoklad
200g vit choklad
2 dl minimarshmallows
ca 10 stora rutor vit fudge (jag köpte färdiga vaniljfudge, jag vågade mig inte på egna, det blev dock jättebra!)
1 dl valnötter
1 dl kanderade mandlar (gjorde egna: http://www.ica.se/recept/kanderade-mandlar-268544/)
 
Smält mjölkchokladen och den vita chokladen i separata vattenbad. Häll mjölkchokladen i en liten fyrkantig form med bakplåtspapper (ett urdiskat smörpaket, modell större, fungerar också väldigt bra). Skär fudgen i småbitar och strö hälften av dem, tillsammans med hälften av marshmallows och nötter över chokladen. Häll därefter den vita chokladen över alltsammans och stick försiktigt ner resten av godsakerna på toppen. Ställ i kylskåpet tills chokladen stelnat, stjälp upp och skär i lagom stora rutor. Förvara kallt.
 
Det blev väääääldigt mastigt och sött, men otroligt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0