Jobb

Nu är jag "hemma", i stan alltså.
9 imorse ringde dom in mig på jobb, så jag drog på mig kläderna och stack.
Jobbade till halv 8, plus lite övertid.
Inte bästa dagen jag kunde ha idag, men men... jag och mina just nu väldigt otränade ömma leder åtminstone hemma.
Dessutom har jag fått sällskap av min älskade man, som följde med mig in och ska sova med mig :)
Så skönt att få en varm famn att somna i när man inte haft sin bästa dag.
Missade alla bussar jag skulle ta idag... imorse när jag skulle åka till jobbet ser jag bussen åka iväg framför ögonen på mig (kan tillägga att jag inte visste när den gick, utan jag klädde bara på mig och gick ner till Navet, så jag missade den inte för att jag var för långsam eller gick för sent! Eller jo, men ja, ni vet vad jag menar..)
Sen när jag kommit ifrån jobbet ca 10 i 8, skulle jag åka hem till Timrå och hämta lite saker. När jag kommer halvvägs på Birsta-parkeringen ser jag Timrå-bussen fara iväg. SUCK, tänker jag och säger till mig själv, "jaja, åker väl till stan istället och åker till Timrå imorgon". Självklart har Sundsvalls-bussen stått vid hållplatsen och plockat upp folk en liten stund redan, så när jag nästan är framme ser jag den, of course ivägkörande mot stan.
En timme tills nästa buss åt vardera håll skulle gå.
Slut på batteri i telefonen, hinner dock slå på den, höra av mig till Thomas och säga "slut på batteri, fixa skjuts, snälla! Puss!", sedan lägga på. Som tur var så hade vi en kompis som var i Birsta, så han plockade upp mig på vägen och skjutsade mig till Timrå! Tack Jocke!
Sedan vara hemma en stund, få lite massage, sedan bar det iväg med bussen in till stan. Den missade vi dock inte!
Så nu är vi äntligen framme. Har gosat lite med Hitler. Direkt när vi kom hem var han som han varit hela tiden hittills, men nu när vi varit hemma ett par minuter och gosat med honom och matat honom lite (han vågar ju självklart inte gå in till köket till matskålen), så visar han tendenser till att inte vara lika aggressiv och rädd.
Han är mer nyfiken, kikar lite mer, rör sig lite mer. Jaa, tror nog att det här kan släppa.
Tror att han känner sig trygg med oss i närheten.
Nu ska jag bara gå och mysa med min älskade andra hälft!
Ha det så bra allesammans!
kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0