Fjällvandringsdags..

Har haft en så härlig helg! Igår trotsade vi regnet och klev upp i god tid och tog bussen/tåget in till Stockholm. Det regnade. Väldigt mycket.
Vi kom ut till Djurgården strax efter 9, så vi fick sitta och vänta ett tag innan Skansen öppnade. Vid det här laget var vi redan dyngsura om fötterna. Men vi höll humöret uppe och hade trevligt ändå!
Vi började med Skansen-akvariet, där vi kollade på alla ormar, hajar, krokodiler, ökendjur, råttor med mera. Fina bilder kommer nedan.
När vi kom ut därifrån så hade regnet slutat, så då gick vi runt hela Skansen och tittade på fler djur, björnar, vargar, sälar osv.
Vid 12-tiden drog vi oss till andra sidan gatan, käkade lunch, och äntrade sedan Gröna Lund.
Vi hade sååå roligt! Jag vågade mig faktiskt på så gått som allt, vi båda bangade dock Extreme...
Vi åkte Fritt Fall Tilt, vilken LÄTT var den roligaste karusellen! Skitläskigt, men ändå en så häftig känsla! Jag var mållös när jag kom ner :)
Vi åkte runt i alla möjliga karuseller, bland annat berg- och dalbanor, Lustiga huset och även Spökhuset... Jag vågade mig genom hela, UTAN att börja gråta! Strongt gjort av mig! (Jag vågade även gå förbi spindlarna på Skansen, dock på så långt avstånd som möjligt, utan att börja gråta, även om det var nära när Thomas klappade en...)
Vi började med Flygande Mattan, vilken är min hat-karusell, jag AVSKYR den! Vidriga ting.. Tänkte att det kanske var för att jag var så liten sist jag åkte den som jag inte gillar den, men nej då, jag ogillar den lika mycket fortfarande. Thomas skrattade konstant, mest åt mina miner.
Vi avslutade hur som helst med Insane, vilken var galen, den gör verkligen skäl för namnet. Den var horribel, inte rolig på något sätt. Man var alldeles skakis när man kom ner, hela vägen var jag verkligen helt säker på att jag skulle ramla ur den. Usch! Inget för mig. Efter den drog vi oss tillbaka hemåt.
När vi kom tillbaka blev vi indragna i en Geni-match (spelet alltså) med mina korridor-kamrater. Det var mycket roligt!
Var bara uppläsare, men hade ändock väldigt roligt.
Idag har vi mest tagit det lugnt, Thomas har åkt hem, jag har packat väskan, vi har gått igenom allt vi ska ha med oss, jag har sett på film, och nu ska jag duscha och gå och lägga mig.
Imorgon bär det av mot norska gränsen för 3 dagars vandring i de vackra fjällen! Kommer hem till helgen (vi kommer vara borta i 6 dagar, men vandrar bara i 3). Vi hörs igen då!

Här följer några bilder. Är man rädd för ormar, råttor eller krokodiler bör man titta bort nu. 


Regnigt utanför Gröna Lund. Satt i en busskur och väntade på att Skansen skulle öppna...



Några av ormarna.
     

 

Sköldpaddor som var... hrm, lite sugna, så att säga...


Puff och hans hem. Det fanns maaassor med ökenråttor, och dom var så söta!
 

Hittade en rått-kompis som gärna hade kommit och satt sig i handen om det inte hade varit glas ivägen...
   

En pratsjuk rocka.


Krokodiler (med en kompis vid svansen)
   

Dessa stod vi nog vid i tjugo minuter och skrattade och skrattade. De bökade, sprätte, flyttade löv, klättrade över varandra... Så roliga! (Nakenråttor för övrigt)


Lite nordiska djur. Den lilla ekorren satt och kastade nötter i huvudet på oss när vi gick förbi. Vi blev ganska förvånade kan jag säga :P
Björnen som står upp försökte fånga en annan ekorre som han såg i en gren ovanför sig.
     



De enda två bilderna jag knäppte på Skansen. Thomas i kön till Kvasten, en hysteriskt rolig berg- och dalbana, samt vår lunch, langos.
 

Kommentarer
Postat av: carolina

Vilken härlig dag, trots regn :) Jag saknar dig, bästaste Lenitha

2009-08-25 @ 21:43:07
URL: http://carolinasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0