Sjukling =(

Har gått och dragit på mig en smådryg förkylning. Trodde att jag skulle klara mig med en halvkrasslig hals, men det räckte uppenbarligen inte...
Igår var jag med om det otäckaste jag någonsin varit med om. Jag låg och tittade på ett program på datorn när jag får ett hostanfall. Det känns som att jag ska kräkas så jag rusar till toaletten. Jag upptäcker väldigt snart att jag inte kan andas in, och får därför ingen luft. Jag försöker allt jag kan, men det går verkligen inte att andas. Jag ser mig själv i spegeln och ser att jag blir rödare och rödare och tårarna tränger fram i ögonen. Jag får panik och vet inte vad jag ska göra och till slut börjar det svartna för ögonen. Jag svimmar aldrig, för jag hamnar aldrig på golvet, men någonstans där får jag in lite luft igen och får igång andningen sakta men säkert. Det var helt fruktansvärt och jag har aldrig känt mig så övertygad om att jag ska dö. Jag var helt säker på att det skulle ta slut där och då. Min rumskamrat var inte hemma heller så jag trodde att jag skulle hittas försent. Sen satt jag och skakade i flera timmar efteråt. Jag fick en liten röd flagg på facebook precis när det började, och när jag sansat mig lite och gick tillbaka till datorn såg jag att det hade gått sex minuter(!). Det kändes som trettio sekunder men höll uppenbarligen på betydligt längre än så. Så inatt har jag inte sovit så mycket i rädslan att det ska hända igen, och idag har jag tackat Gud för att jag lever två gånger. Jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver uppleva det igen, jag var så jäkla rädd! Och jag hoppas att den dag jag dör, behöver jag inte kvävas till döds...

Ja, till lite roligare saker. Kryssning! Jag har världens underbaraste vänner. Jag blir bjuden på kryssningen av de andra som följer med som födelsedagspresent! Vi är ett (rätt udda) gäng på åtta pers som drar iväg på tisdag för att bara ha roligt! Jag längtar så otroooooligt mycket!

Imorgon ska jag även på inspelning till Parlamentet, det kommer bli helt sinnesjukt roligt, och det spelas in varje fredag, så jag ska göra det till en tradition att åka på det varje fredag :) Det kostar bara 40 kronor, så det är lätt värt det!

Tänkte åka hem i helgen, men jag är ju som sagt sjuk, dessutom kostar det en hel del pengar, och så är de flesta som jag vill träffa inte hemma, så jag tar det en annan helg.

Ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0