Mysig helg

Nu har Thomas och Erka åkt härifrån och återvänt mot Stockholm. Det är sjukt tufft och jobbigt när jag blir ensam igen, jag skulle göra vad som helst för att få ha Thomas här alltid, hos oss där han hör hemma :(
Helgen blev jättemysig dock, det var så skönt att få rå om varandra lite och dessutom få umgås med vänner. Åkte ju ner i fredags morgon med pappa till Stockholm, mötte upp Thomas, åkte och fixade hans pass, sedan for jag till skolan och hälsade på där några timmar innan vi gav oss av uppåt till Timrå igen. Det var så mysigt att få träffa vännerna där igen, det kändes verkligen inte som att det var tre månader sedan vi sågs sist!
Igår var vi först iväg till Tallnäsdagen och kikade lite och lyssnade på Östen med Resten. Vi blev dock inte kvar länge, det var kanske ingen höjdare, även om det var mycket folk och trevlig stämning. Sedan for vi in till Birsta och handlade lite, och mötte sedan upp Majja och Hugge och åkte hem till oss och åt mat och spelade Risk hela kvällen :)
Vilket gaaalet åskväder det blev på kvällen! Jag brukar verkligen tycka att det är mysigt med åska, men jag blev lite rädd den här gången, det är det värsta jag varit med om! Vi såg hur det slog ner i husen, träden och fabriken runtom oss flera flera gånger och det bara dånade och skakade på balkongen.
Nu ska jag bara tycka synd om mig själv och ta det lugnt hela dagen. Imorgon ska jag både till barnmorskan, sjukhuset, apoteket och Timråbo, har en del att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0