Dagens lunch: Pasta med krämig gorgonzola- och valnötssås

Vi har varit på läger hela helgen, så när vi kom hem igår orkade jag inte ställa mig och tina kyckling, så vi åt rester från tidigare i veckan. Vi hade dock köpt ingredienser till maten igår, så idag äter jag dagens middag till lunch, och gårdagens middag till middag. Om ni hänger med? ;) Jag/vi brukar oftast äta rester från gårdagens middag till lunch, det brukar bli mat över.
 
Dagens lunch är iallafall Pasta med krämig gorgonzola- och valnötssås.
 
4 portioner
 
ca 300g pasta
2 dl valnötter
3 dl grädde
ca 125 g gorgonzolaost
en näve ruccola
nymalen svartpeppar
 
Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Låt den rinna av i ett durkslag.
Rosta valnötterna under omrörning i en stor stekpanna i 2-3 minuter. Tillsätt grädden och gorgonzolan delad i små bitar. Sjud såsen under omrörning till krämig konsistens.
Blanda i pastan och låt allt bli genomvarmt. Servera i varma tallrikar. Toppa med ruccolan. Peppra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0