Libanesiskt!

Eftersom det är vår sista kväll ikväll på en månad, så slog vi på stort och köpte hem ingredienser och gjorde en libanesisk buffé till middag. Massor av god mat! Fetaostrullar, lammfärspiroger, spenat- och mozzarellapiroger, libanesisk sallad, tzatziki, yoghurtröra, potatis kryddad med vitlök och koriander, kycklingröra med tahini, stekt halloumi, två sorters bröd, ja det var en hel del. Väldigt gott, det var helt klart värt de fem timmarna jag stod i köket ;)
Skulle fritera bröd själv i kastrull. Självklart hade jag så mycket på gång att jag inte höll koll på det riktigt så det blev för varmt. Det tog eld en sväng, men det var bara på med ett lock så löste sig resten.

Resten av kvällen står det packning, knapp-görande och klippa Thomas på agendan. Sedan kanske jag kan gå och lägga mig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0