Uppe med tuppen

Så här tidigt (?) är det inte ofta ni får se mig uppe vill jag lova. Inte på en ledig dag alltså. Tycker otroligt synd om mig själv för att jag vaknade runt 6 av en mardröm och inte kunde somna om. Jag var törstig. Och köket var mycket mörkt. Var ju tvungen att vänta tills det blev lite ljusare ute så jag kunde våga mig in och dricka vatten.
För en kvart sen gjorde jag det. Fram till dess låg jag i sängen och tittade på Beverly Hills och Home and Away. Lite sådär halvbra serier som funkar helt okej när man är lite småtrött. Hellre det än barnprogram med robotar och allt vad det nu kan vara. På MIN tid, då visades minsann BRA program på tv:n på morgonen, som.... som.... ja ni vet, sånt bra som visades för 10-15 år sen.

Jaja, iallafall, samtidigt som jag tittade på tv så hade jag stirr-tävling med min sambo, han med stängda ögon och lite öppen mun (som det kom konstiga ljud ur). Han vann. Men ni vet, det är ju inte så roligt att vara vaken själv... så om man "omedvetet" råkar sträcka på sig lite extra och stöta i honom eller, när han vänder på sig, stryker honom på kinden eller pussar honom på armen, kanske han RÅKAR vakna och vips! så var man inte ensam längre =)
Det här händer honom varje gång jag vaknar före honom. Jag tycker synd om honom såhär i efterhand, men i min morgontrötta hjärnas sociala strid mot ensamheten så kan jag inte rå för vad den talar om för min kropp att den ska göra. Det bara blir så. (Ska även tillägga att Jalla sitter vaken vid andra datorn och dricker kaffe just nu)

Idag ska vi (jippie, jag ska iväg med DS och får ha Jalla på samma ställe :D) på DÅM (Distriktsårsmöte). Det tycker jag är roligt. Man får diskutera roliga motioner (om man hade haft några, det här året har det inte kommit i några =/). Jaja, men vi får åtminstone ha årsmötesskola och framtidsforum. Sånt är skojigt =) Speciellt eftersom jag i år får vara med och hålla i dom, inte sitta och lyssna ;) Det är sånt ansvar man får som Distriktsstyrelseledamot (hoppas att ni observerar hur viktig jag låter).

Jag började julpynta igår. Är jag konstig för det? Finns det en lag som säger att jag INTE får börja pynta i mitten av november? Nu är det så att jag råkar få en konstig depression såhär lagom till snön och mörkret kommer varje år. Så om jag tycker att julpyntningen ger mig en gnutta ljus (eller massor i detta fall) i mörkret och får mig att bli lite gladare, så visst kan jag väl få göra det då? Jag råkar faktiskt tycka om mina tomtar och lyktor och ljusstakar. A LOT. Dessutom tog vi med julsaker efter mamsen när vi hämtade pianot, så i år har jag nostalgijulpyntning. Jalla får stå ut med många "ååååååh, den här har jag saknat!" och "jaaaaaaa, vilken fin! Den hade jag glömt!". Hittade två kassar med julgardiner som gör sig mycket bra i våra fönster! Eller ja, kommer att göra. Har bara satt upp i köket än. Men det blev fint! =)

Nu ska jag ägna min hjärna åt mer banala tankelekar, innefattande tecknat barnspel där man slår på stubbar och sniglar och annat roligt. Det är faktiskt roligare än det låter, och BETYDLIGT mer beroendeframkallande än man önskar.

Dagens lycka: DÅM!
MÅSTE ju bara få säga en Gårdagens lycka: JULPYNTNING! :D :D :D

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Du är utmanad:)) Kika hos mej...

2007-11-16 @ 13:40:53
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0