Men tusan också!

Nu har jag suttit i telefon hela morgonen. Har ringt VARENDA jäkla äldreboende i hela Sundsvall. Överallt, Haga, Bergsåker, Granloholm, Bredsand, you name it! Inte ett endaste napp någonstans. INGEN behöver extrapersonal. SUCK!
Ja ingen kan säga att jag inte försökt.
Har iallafall skrivit upp mig hos bemanningen över hela Sundsvall, så behövs det personal någonstans så står jag på listan.
Ska även in på Frösunda imorgon och skriva upp mig på vikarielistan för personlig assistent, och Majja kanske kunde hjälpa mig lite på traven där .Han man tur så kanske!
Nu vid 4 ska jag ringa till ett telefonförsäljningsbolag och se om de har behov för extra personal.

Nu ska jag börja med middagen. Blir potatis- och kasslergratäng här hemma!

Kommentarer
Postat av: Mari

Ja, jag har också försökt att ringa runt till äldreboenden, och jag är ändå utbildad undersköterska, men det är ingen som vill ha mig ändå.

2008-08-26 @ 15:55:47
URL: http://mililot.blogg.se/
Postat av: Malin

Har du bara kollat Sundsvall, inte i Timrå, tyckte det inte var allt för längesedan jag hörde att Hagalid behövde lite extra, men gå dit och prata med dem istället lättare att få jobb så än att sitta vid telefonen.

Lycka till iaf

2008-08-26 @ 17:53:26
URL: http://diata.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej, kommer ni sluta från KU då också?

Men som sagt om du kollar där regelbundet får du säkert något jobb, de flesta som inte är utbildade brukar få jobb om de visar bara att de verkligen vill få jobbet. Så du akn ju alltid hacka mer på dem ^^

2008-08-26 @ 18:21:53
URL: http://diata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0