Recept

Slänger in ett önskat recept innan jag går och lägger mig.
Det handlar om texmexsoppan vi åt idag :)

Texmexsoppa, 4 port (blir mer tycker jag)

1 st lök
1 st vitlöksklyfta
1 st röd paprika
300g nötfärs (använde blandfärs, funkade lika bra)
1 msk olivolja
3 msk tacomix, pulver
5 dl passerade tomater
8 dl vatten
1 st köttbuljongtärning
3 msk majskorn
2 dl kokta bönor, ex cannelini (använde pasta istället, är inte så för bönor)

Till servering:
1,5 dl gräddfil
majschips

Tillagning:


1. Hacka lök och vitlök. Skär paprika i bitar.

2. Stek köttfärs i olivolja. Tillsätt lök och vitlök efter ett tag. Strö över tacomixpulver. Lägg över i en kastrull och tillsätt resten av ingredienserna utom majs och bönor. Låt koka i 15 minuter. Tillsätt majs och bönor och låt allt bli varmt.

Servera med en klick gräddfil och några majschips per person.


Ät och njut! Det var jättegott!
Nu går vi och nannar, hörs kanske imorgon. Ska hjälpa till med puckskjutning på Selånger, så jag kanske inte skriver här ;)
Ha det så bra så länge iallafall!

Kram


Kommentarer
Postat av: Annica

Hade öppnat dörren och glömt bort det i samma sekund som jag böjde mig ner för att ta upp något från golvet. Sen reste jag mig och fick lite för mycket närkontakt med dörren... Aj...

2008-08-16 @ 08:54:10
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0