God morgon

Har faktiskt smak, så jag skyndar mig att äta kalaspuffar med mjölk och limpmacka. Annars brukar jag inte kunna äta direkt när jag vaknat, men måste man så måste man.

Allt här hemma är helt,inget gick sönder.
Gårdagen var aningen turbulent, men inte alltför illa. Vi gick allihop ut på tolvslaget och när vi skulle in igen kom jag och Jalla på att ingen av oss hade nycklar med oss. Så vi knackade på fönstret hos enda grannen som det var tänt hos, men de var inte hemma. Så till slut slänger ett par grannar i huset bredvid ner en skruvmejsel så vi kunde få upp dörren. Allt  detta utspelade sig kanske under 15-20 minuter och jag hade i min dumhet självklart sagt "äh, jag behöver ingen jacka heller!" när Jalla erbjöd mig en... Under tiden snurrar självklart den fulla ungdomen  (läs tidigare inlägg) runt oss och gapar lite och ramlar och har sig...

När vi kom upp igen går jag på toa. När jag kommer ut igen tycker jag att det luktar bränt, så jag går in i köket. Där står en platta på högsta värme och är knallröd. Den har alltså stått på under hela tiden vi varit ute, samt att ca 20 värmeljus har stått tända... Hade kunnat gå riktigt illa om vi inte haft snälla grannar med skruvmejslar!

Jag försvarar mig med att 3 stycken faktiskt sa att de skulle stanna inne, så jag släckte inget innan jag gick ner.

Nu ska jag spela lite spel och äta upp min frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0