Camelot <3

Var inte pigg imorse halv 7 när jag var tvungen att masa mig upp, är verkligen ingen morgonmänniska.
Men upp kom vi. Thomas följde med mig till tågstationen till 8. Halv 9 gick tåget.
Dennis kom strax efter oss, och halv sa vi hejdå till Thomas och hoppade på tåget.
Allt gick superduper, bytena var fantastiskt bra, tvärs över perrongen både i Gävle och Stockholm. Har aldrig hänt förut ;)
När vi kom till Eskilstuna var dock turen slut, för där fick vi hoppa av och åka buss på grund av något järnvägstrubbel.
Men men, vi var lika glada ändå, och det var inte så långt att åka ;)
Väl i Arboga gick vi, utsvultna som vi var, direkt till pizzerian och flottade i oss en pizza. Sen var det bara att sätta sig och vänta på att Camelottarna skulle drälla in.
Halv 6 gick bussen mot Finnåker och vi var ett glatt och förväntansfullt gäng som pratade och tjoade hela vägen.
Väl på Camelot blev det direkt incheckning, en massa kramar och sen var det dags för storsamling nästan direkt.
Har superunderbara rumskamrater för övrigt, en av dom var på symässan :)
Storsamling, fika, mässa och nu sitter jag här, en aning trött.

Jag har kommit på en sak som gör den här resan en aning jobbigare.
Jag lider av anti-fobi (fobi för att vara ensam), fast i sociala miljöer.
Alltså, jag tycker det är vansinnigt jobbigt att sitta ensam under storsamlingarna här till exempel, eller sätta sig och fika själv. Och eftersom det var ett och ett halvt år sen jag var här sist (förutom syresan då) och jag inte har min älskling med mig, så känner jag väldigt få.
Detta bidrar till att jag gärna flyr upp till rummet så fort jag blir ensam och inte har någon att ty mig till.
Det är inte alls roligt, väldigt jobbigt. Jag har inte riktigt den här förmågan att bara knalla in i ett rum och säga "tjena, vad sysslar ni med?". Jag får försöka jobba på det den här helgen, väldigt mycket.
Som tur är så är min rumskamrat ungefär likadan, så vi får ty oss till varandra. Hon är dock ledare för lägret, så hon är ofta ute på andra uppdrag. Ja, så det är därför jag sitter här tjugo över tio en Camelot-kväll och har bytt om och är redo för att sova.
Att gå ner till herrgården och kika om jag hittar någon jag känner är inte ens att tänka på, med risk för att jag inte hittar någon och förblir ensam och (anser mig själv) se dum ut.
Så ja... Det blir en korsordstidning och lite musik innan jag somnar.
Godnatt!

(och ja, jag VET att jag måste söka hjälp för alla mina fobier.. jag kommer dit. så småningom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0