Aladdin och lekar :)

Är så glad att Thomas är här! Han passar verkligen in i klassen, han svarar på frågor som läraren ställer, alla klasskamrater gillar honom, han smälter helt enkelt in hur bra som helst! Han är jättesugen på att söka in här nästa år, jag hoppas verkligen det! Han skulle passa jättebra som fritidsledare :)
Problemet blir var vi ska göra av Hitler och Lillan, jag tar inte bort dom, jag gör bara inte det... Det skär i hjärtat när jag tänker på det, men man kan inte låta två katter stå ivägen för det man vill göra. Jag vet inte, det får ordna sig på något sätt... Vi får väl betala kattmat och kattsand så kanske vi hittar någon som kan vara fodervärd. Ja, det visar sig. Jobbigt är det dock...

Idag har vi har forumdag. Vi julpysslade och tävlade i att göra kreativa julkrubbor. Jag och Jenny var tillsammans och gjorde en fin som hette "Om Jesus skulle ha varit född i Norden, kanske det skulle vara i en bivack". Vi gjorde en fin slalombacke med ett jesusbarn inbäddat i backen, tre vise män på slalomskidor samt en nordisk åsna, ett rådjur ;) Det ledde iallafall till vinst, en varsin Aladdin-/Paradisask! Vi tävlade mot hela skolan, så stolta är vi :D

Nu på kvällen har några i klassen lekt lekar. Vi har bestämt oss för att leka lekar varje dag den här veckan, för sen ses vi ju inte på åtta veckor. Vi har lekt kurragömma, bakvänd kurragömma, ha-ho-hi, någon djurlek, mördarleken och en massa annat. Väldigt roligt!

Nu ska vi sova, ska bara få lite massage först ;)

Saknar Sundsvall! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0