Härliga hockey-måndag!

Igår var en ljuvlig dag.
Vi gick ner på stan mitt på dagen och strosade runt lite.
Hittade en Marta med familj på Lagerhaus, otippat men härligt! :)

Vid 5 fick vi skjuts ut till Eon-arenan där det blev hockeydags.
Timrå mötte Modo i ett rungande derby.
En fullsatt arena innehållandes en trevlig atmosfär av alkohol, svett, hejaramsor, bu-rop, glada vinnare och dåliga förlorare.
Precis som det ska vara!
Vi lyckades efter första periodpausen hamna bredvid någon Modo-kuf, några rader ovanför Modo-klacken.
När Timrå gjorde 2-1 väste han "finnjävel".
När det blev 3-1 pekade han finger och sa lite högre "finnjävel".
Jag vände mig om mot Jalla och sa högt "ja det är inte lätt när det går dåligt".
Då tog det fart i honom och han sa att vår klack var där borta och pekade dit.
Thomas sa att hans var nedanför och jag sa att jag står vart jag vill för det är min hall.
Han kallade oss bondjävlar och eftersom han pratade någon grötig norrländska sa jag till Thomas "tänk man hör inte vad han säger. Det är väl så när man kommer från det där stället".
Han muttrade bara till svar "jag kommer från Timrå...".
Hängde inte riktigt med i hans logik där, Han kallar oss bondjävlar för att vi kommer från Timrå, sedan kommer han därifrån själv? Konstiga saker.
Men roligt var det :P
Vann gjorde vårat älskade Timrå efter en jätterolig match!
Jag säger bara: Tack Stefan!

Haha, jag upptäckte mitt i hockeyn någonstans att jag var barfota i mina stövlar... Tänkte bara gå en sväng på stan först och gå hem sen, men vi åkte direkt till hockeyn. Så det kan gå. Tur att jag har varma stövlar ;)

Natten tillbringades framför brorsans fina projektor-duk på 90 tum, kollandes på våra underbara grabbar i JVM.
Första perioden var spännande, andra perioden sov jag i Thomas knä, sista perioden satt jag med nerverna utanpå kroppen och småskrek.
Det blev ingen vinst för Sverige, men jisses vilken match!
Våra killar gjorde verkligen bra ifrån sig, helt klart!
Det var synd att kanadensarna fick köra över vår målvakt hela tiden, kommentatorn var alldeles knollrig.
Men man får samtidigt ta i beaktning att domarna och kanadensarna spelar efter nhl--maner.
För dom är det kanske ingen större sak, medan vi är lite mer känsliga på den punkten.
Förvisso tycker jag att domarna var lite VÄL partiska emellanåt...

Har precis klivit upp, långsovare :)
Ska verkligen inte göra någonting! Bara sitta vid datorn och slappa.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0