Uttråkad? Jag?

Jodå, nog somnade jag visst.
Till klockan kvart i 5 eller så.
Jaja, för att jag kan, får jag väl säga!

Jäklar vad tråkigt det är att vara hemma ensam. Saknar Thomas redan så galet mycket.
Har ju massor jag vill prata om just nu, just idag. Telefon är ju inte samma sak ;)
Jaja, imorgon får jag tillbaka honom.

Tänk så mycket man hinner med när man är uttråkad och ligger i en säng och tomstirrar i taket.

Jag har upptäckt att jag kan spela Rysslands nationalsång på telefon-knapparna när ljudet på dem är på.
Jag har hunnit gosat med Lillan VÄÄLDIGT mycket. (Okej, Aphrodite då, men hon är ju så liten! Det är oundvikligt)
Det var det.

Nu till det jag gjort i mina tankar, kom ihåg, i TANKARNA:

Stängt av den irriterande tv:n i vardagsrummet som brorsan aldrig stängde av innan for, säkert 30 gånger. (Gjorde det i praktiken nyss)
Städat hela badrummet från golv till tak, måste dock göras idag på riktigt.
Tvättat bort hela klädhögen vi har, det är inte lite!
Mumsat massor med choklad.
Vunnit en massa pengar.
Rest utomlands med Thomas.
Skaffat jobb.
Skaffat körkort.
Gjort klart allt mitt pluggande.
Skaffat mig en robot som sköter alla sysslor.
Fått åtminstone 20 grader varmare utomhus.
Funderat på om det går att spela andra låtar på telefonens knappar.
Dammsugit och dammtorkat hela lägenheten.
Bytt gardiner.
Bytt sängkläder.
Åkt till Timrå och gjort en synundersökning för min förnyelse av körkortstillståndet (okej, det här kanske skulle komma före skaffat körkort, men jag styr inte över hur min hjärna är funtad).
Opererat min magsäck.
Flyttat till Sigtuna.
Tatuerat alla mina tatueringar jag vill ha.

Ja, det var väl ungefär det.. Ska försöka ta tag i någon av dessa, byta sängkläder och åtminstone påbörja tvätthögen. Badrummet ska få en omgång och pluggandet lite till. Dammsuga ska jag också göra.
Tyvärr kan jag inte göra något åt vädret och inte åt chokladen heller (trots att det ligger Noblesse alldeles framför fingrarna på mig. VILJESTYRKA!) men kaaaanske byta gardiner på sovrummet. Fast njae, vill jag ha bort julen redan?
Nej, de får nog hänga kvar.
Tatueringar kan ni få exempel på nedan:


Vill göra en fin kerub (lutar åt den första med en fin text i övre ramen), antingen på benet eller så på övre ryggen.

       


Den här vill jag ha i nacken, så den går ut lite grann framöver halsen. Skulle dock även kunna tänka mig den högra i nacken och den vänstra någon annanstans på kroppen.

  


På foten vill jag ha denna, dock utan hakkors-liknande märket i mitten.

http://fc03.deviantart.com/fs26/f/2008/129/3/f/foot_tattoo_by_alphatattoo.jpg (Gick inte att lägga upp den bilden)

Eller så den högra:



Den här gillar jag helt enkelt!




Den största jag vill ha ska vara på höger övre arm och gå upp över axeln, en aning bak på ryggen och en aning fram mot nyckelbenet. En koi-fisk.

     


Skulle dessutom vilja tatuera in L J strax under nyckelbenen, och göra ett porträtt av mamma någonstans på kroppen.


Jag vet att många är mot tatueringar, men jag älskar det! Och jag kommer att göra det oavsett vad folk tycker.
Det är mitt sätt att uttrycka mig och vad jag gillar och står för.
Det sägs alltid att man ska tatuera något man aldrig kommer ångra, och ja det finns väl en tanke i det.
Men jag säger hellre: ångra aldrig det du tatuerar. Jag kanske inte är helnöjd med min sjöhäst på benet, men när jag gjorde den så älskade jag den. Det var en period i mitt liv då den kändes helt rätt.
Dessutom har jag massor av minnen från den tiden som jag kommer ihåg när jag ser den.
Ödlan på ryggen hjälper mig att komma ihåg Thailand-resan med pappa, Gunilla och Jocke till exempel, det var där jag gjorde den.
Det är så många minnen och så många känslor i mina tatueringar!


Nu ska jag sluta med det här och gå och städa badrummet. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: mike

du kan ju inte ta bort lyckosymbolen, som ar ett bakvänt hakkors.

du hittar denna symbol runt hela stockholm stadion bland annat.

2009-01-04 @ 02:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0