Mardrömsnatt

Var på hockey hos Lillan igår.
Efter det gck vi direkt ner på ku en sväng.
Där kände jag hur jag började må illa. Bilfärden hem var jättejobbig.
Hemma hann jag bara lägga mig ner i sängen så var jag tvungen att gå och kräkas.
Jahapp, underbart... då hade man drabbats av magsjuka. Eller vinterkräksjukan skulle jag snarare gissa på, det var mycket värre än vad det brukar vara.
Gick och la mig igen, sov en stund, vaknade och var tvungen att kuta igen.
Gick och la mig igen, men hann bara ligga några minuter så var jag tvungen att gå igen, vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag alldeles precis varit iväg...
Tydligen hade jag sagt att det snurrade, jag minns ingenting förrän jag vaknade till sittandes mot dörren med spya i munnen.
Jag svimmade. Jag minns inte ens att det snurrade eller svartnade för ögonen.
Men kräkas behövde jag ju så jag tror jag krälade till toaletten.
Där någonstans hade Thomas hört dunsen, så han kom in. (Även Jimmy hade tydligen stickt ut huvudet och undrat vad fasen vi höll på med...)
Jag trodde aldrig att jag skulle vilja ha någon på toaletten med mig när jag kräks och det kommer ur alla hål, men då brydde jag mig inte. Jag var så glad att han fanns där.
Sen satte han mig i duschen och satt med mig i flera timmar och höjde och sänkte värmen, baddade mig i ansiktet, gick och köpte cola och nyponsoppa för att jag inte skulle kräkas tomt och fixade allt.
Min underbara man...
Behöver jag säga att jag var helt knäckt?
Jag grät och grät och kräktes där jag satt, jag orkade inte resa mig.
Satt där i flera timmar inatt tills varmvattnet tog slut, då bäddade jag ner mig i sängen.
Sen har jag kutat fram och tillbaka mellan sängen och toaletten hela morgonen, dock med allt längre mellanrum.
Förhoppningsvis kanske jag snart inte behöver kräkas mer...
Ska försöka pilla i mig en macka, jag mår illa direkt när jag har varit på toa nu, och jag misstänker att det har med hunger att göra...
Annars blir det nog att däcka på soffan hela dagen, har bara en kanal i sovrummet, annars hade jag legat där ;)

Jisses vad jag skulle kunna göra vad som helst för en Postafen just nu. Dels dämpar den illamåendet och sen blir jag så dåsig på dem att jag förmodligen skulle sova gott.
Jaja, ni andra får ha en bra dag, jag ska försöka göra allt för att piggna till.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Krya på Dig gumman... ;-D

2009-03-13 @ 09:37:37
URL: http://gevalium.blogg.se/
Postat av: Lillan

Krya på dej!

2009-03-13 @ 16:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0