Skäms på mig...

Jag skriver så sällan! Förlåt, men jag har verkligen inget att skriva om...

Åkte på fördjupningshelg igår, började få feber på kvällen och gick och la mig.
Idag har jag haft väldigt ont i halsen (tillräckligt för att inte få i mig någonting), ont i huvudet, hög feber, ont i kroppen, ja, alla typiska symptom på svininfluensan...
Thomas har också haft lite feber, men inte mer än så som tur är.
Vi åkte hem mitt på dagen, dels för att jag inte gör någon nytta sjuk, dels för att inte smitta någon med vad det nu kan vara.
Ringde sjukvårdscentralen när jag kom hem för att få komma in och göra ett test för att se om jag har svininfluensan så jag vet om jag ska åka tillbaka till skolan eller inte.
Men tydligen så gör dom inte sådana test på dom som inte är i någon riskgrupp! Värdelöst! Jag måste ju veta...
Men hon trodde att det var antingen flunsan eller halsfluss, så jag ska gå och göra ett halsfluss-test imorgon bitti, och är det inte det så kan man ju dra slutsatser efter det...

Just nu ligger jag däckad i sängen och svettas som en gris. Har runt 40 graders feber, och det känns som lakanen brinner...
Jag har världens bästa man! Jag har tagit värktabletter, så min hals är inte LIKA illa nu, så han är och handlar rostbröd åt mig. Blir alltid så vansinnigt sugen på rostat bröd med smör att doppa i varm oboy när jag är sjuk...

Hoppas på att det "bara" är halsfluss imorgon så jag kan åka på skolan!

Kommentarer
Postat av: Malin

Krya på dig vännen!

2009-10-24 @ 23:17:55
URL: http://www.surfland.se/mallanmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0