Sommarlov på riktigt!

Jag tänker alltid att jag ska ta tag i bloggandet på riktigt och blogga varje dag och lägga ut bilder, men av någon anledning så dröjer det ÄNNU längre mellan inläggen varje gång jag tänker så...
Vi hade iallafall en fantastisk resa till Rumänien, den var rolig, sorglig, förvånande, omskakande (mentalt) och fick mig verkligen att öppna ögonen och tänka om en del. Vi besökte flera familjer med problem, fattigdom, sjukdomar och annat och det var otroligt givande!

Idag har vi haft supé för konfirmanderna och deras föräldrar. Vi åt smörgåstårta, salta pinnar, drack Champis och hade vernissage. Vi hälsade på en 25-årig tjej som heter Maria i Rumänien. Hon var handikappad och kunde inte göra mycket annat än att sitta i en fotölj hela dagarna. Hon kunde knappt röra händerna alls, men lyckades ändå måla FANTASTISKA bilder i programmet Paint i datorn (där vi vanliga dödliga inte ens kan skriva våra namn..), så vi tog tillvara på några av hennes bilder och sålde dem idag. Pengarna går direkt ner till henne :)

Imorgon är det konfirmation och min sista dag, sedan åker jag hem på eftermiddagen. Det är skönt nu, jag längtar hem, men kommer vara vemodigt senare när saknaden tillbaka börjar komma. Så just nu håller jag egentligen på att packa och städa ur härbret jag bor i, jag tar med mig väskorna direkt till jobbet imorgon.
Så imorgon kära Sundsvall ses vi igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0