Goalball

Jag orkar inte uppdatera om allt som hänt sen sist. Nu tar vi nutiden och blickar därefter framåt ;)

Har idag haft idrottsmetodik hela dagen, faktiskt jätteroligt! Vi började med handboll, där jag för första gången lyckades börja blöda näsblod av att jag fick en boll på näsan. Men en tuss i näsan, sen var det bara att köra igen ;)

Sedan kom vi till min nya sport! Har äntligen, efter 23 år, hittat MIN sport! Den heter goalball och tillhör paralympics, alltså sport för funktionsnedsatta personer. Så otroligt rolig sport! Man har ögonbindlar och ska under komplett tystnad skjuta en boll med en pingla i och göra mål på motståndarna. Lite svårt att förklara, så skickar med ett klipp!

Ska strax gå och göra pannkaka, sen ska jag bara spela spel ikväll tror jag. Läsa lite ur Bibeln också, ska läsa de fem moseböckerna tills nästa vecka och analysera dem, så jag har det jag gör! Ha det så bra så länge så får vi se när jag hör av mig igen ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0