Road trip och kryssning

Har precis kommit hem från en road trip till Upplands Väsby med tre klasskamrater. Vi gör ganska många sådana utflykter, vi har hittat en hel del roliga saker att titta på runtom i området.

Ska plugga nu någon timme. Har börjat sätta igång på riktigt. Har till och med ett schema för detta. Jag har jättesvårt för att plugga på dagarna, jag har varken motivation eller inspiration. Detta har gjort att jag pluggar mycket på kvällar/nätter. För att orka med detta ser mitt schema ut som följande:

8.00 Klockan ringer
8.30 Jag kliver upp
8.45 Skolan börjar
15.45 Skolan slutar
ca 16.00-16.30 Jag somnar
ca 18.00-19.00 Jag vaknar
19.30 Jag äter middag
20.30 Jag hittar på något med några vänner
23.00 Jag börjar plugga
01.00-01.30 Jag går och lägger mig

Det verkar dumt att sova mitt på dagen och vara vaken på natten, men det funkar och jag får saker gjort! Jag får sova runt 6-7 timmar och jag har funnit att detta gör mig mer utvilad än om jag går och lägger mig tidigare. Ikväll ska jag plugga teologi, har en del kvar att göra där.

Imorgon far jag, Jenny och Klara på en dygnskryssning till Åbo, det kommer bli trevligt!
Nästa helg åker jag hem och jag fick reda på idag att DS-mötet jag ska på kommer hållas i Sundsvall istället för Fränsta och endast kommer vara i ett dygn, vilket betyder mer tid hemma med Thomas och katterna, plus att jag kan sova hemma. Det är jätteskönt!

Nu är det nog dags att jag sätter igång så jag hinner göra något =)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0