Ärendemåndag och föräldrakurs

Det blev en hel del uträttat igår. Var först upp till barnmorskan och hämtade en remiss, sedan till Timråbo och bytte ut nycklar, de var här och bytte cylinder förra veckan och jag råkade lämna in fel nyckel. Efter det tog jag bussen in till sjukhuset, hämtade ut en ny uppdaterad patientbricka, tog blodprov och köpte småflaskor på Apoteket. Ska fylla dem med shampoo, balsam och tvål och lägga i mammaväskan så behöver jag inte ta med mig så stora flaskor. Därefter åkte jag hem igen, handlade, gjorde lunch för att klockan två gå till barnmorskan igen för en kontroll. Han växer som han ska, mina värden ser bra ut och han är nääästan fixerad. Han var lite svår att få hjärtljud ifrån dock, han sparkade och rörde sig och vägrade ligga still ;)
Mammaväskan är packad nu så långt det går (vissa saker använder jag ju fram tills det är dags), och vi har lagt madrassen i spjälsängen så den får ligga till sig samt knytit fast spjälskyddet. OCH ställt in spjälsängen i sovrummet. Vi är så redo för dig lilla vän, du får gärna komma ut nu!
Idag ska jag på föräldrakurs för första gången. Har inte haft möjlighet hittills med tanke på allt flyttande och så, så nu får vi se hur många jag hinner gå på innan han kommer ut. Den sista delen är den 22:a, och han är beräknad den 21:a, så ja, har vi tur missar vi den :P

Ska strax drömma mig iväg i lite fina höstkläder på nätet, tänk den dag man har råd att uppdatera garderoben lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0