Materialist, javisst?

Varför har världen blivit så satans materialistisk? När började kärleken få duka under för pengarnas skull? Om man säger att man är sugen på att skaffa familj så frågar folk inte "har ni tillräckligt mycket kärlek att ge för det?" utan alltid alltid alltid "har ni verkligen råd med det?". Varför måste livet handla om att kunna resa, äta fin mat, ha en fin lägenhet med ett bra läge, en fin bil, fina möbler, nya fina kläder, märkesvaror? Varför ses man halvt som hemlös om man handlar på second hand? Allt det här stör mig så mycket. Jag är född i fel tidsålder, jag flyttar snart ut i en gratis stuga i skogen där jag måste försörja mig med att så min egen mat och där jag kan hålla medeltida träffar och bjuda på hembryggt mjöd och torkat kött från grisen på gården.

Och till alla er oroliga föräldrar: NEJ, vi ska INTE ha barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0