Härliga vardagar!

Är det bara jag som gillar vardagar? Kanske för att jag inte jobbar... På vardagarna får man post, myndigheter är öppna och tillgängliga, tv-programmen bättre, det är då man får gå på barnmorskebesök, KU, föräldrautbildning och en massa annat roligt. Jag gillar vardagarna helt enkelt!
Jag har dock haft en bra helg. Igår kom Malin och hämtade mig nio på morgonen, så åkte vi till hem till henne, Jonas och Matilda och spelade Sagan om ringen-RISK med dem och Danne hela dagen (14 timmar i sträck närmare bestämt, utan andra pauser än för att äta mat), ett spel tog så lång tid och då gav vi ändå upp på slutet :P Det var riktigt trevligt, och det är galet att man kan spela ett sällskapsspel så länge utan att tröttna. Hade nog kunnat spela hela natten om det inte hade varit för att vi var tvungna att kliva upp idag ;)
Jag vaknade halv fem igår morse, låg och och försökte somna om men gav upp vid fem och klev upp då istället. Och tänka sig så produktiv man kan vara så tidigt på morgonen! Jag satte upp gardiner, gjorde iordning bb-väskan på riktigt så den är klar, bäddade iordning spjälsängen så den är helt redo för killen nu, tittade på Halv åtta hos mig, åt frukost, rensade kattlådan innan jag slutligen blev hämtad av Malin. Tänkte dammsuga och lägga ut mattorna, men jag tror inte grannarna skulle ha blivit så glad då ;)
När som helst kommer Malin hit, hon ska följa med mig på barnmorskebesöket idag. Nu får vi se om han är helt fixerad, han var ju lite ruckbar sist för två veckor sedan. Snart är det dags, nio dagar kvar till beräknat förlossningsdatum! Det är så svårt att fatta, jag vill bara att det ska sätta igång nu :P Börjar känna mig riktig tung och otymplig. Nio dagar, helt knäppt! Snart är hjärtat här, och då kommer ju även mitt stora hjärta hem, så härligt det kommer bli att få ha sin familj hos sig, om så bara för tio dagar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0