Världens vackraste <3

Vår prins har kommit, 53 cm lång och 3812 g. Allt gick så oerhört fort!
Vattnet gick inatt vid tre, så jag ringde Stefan och Helena, så Helena kom och hämtade mig i lugn och ro och skjutsade in mig till sjukhuset. Där konstaterade de att vattnet faktiskt hade gått, kollade hjärtljud, men tittade INTE om jag var öppen något, och skickade hem mig igen. Vid halv sex kom jag hem, då hade värkarna börjat så smått. Väl hemma lade jag mig i sängen i fosterställning och då gick allt väääldigt fort. Värkarna kom snabbare och snabbare och i tilltagande styrka och jag insåg ganska snart att de kom så ofta som de skulle för att man skulle åka in. Men jag klockade dem inte, och kände mig osäker, så jag väntade en stund till. Då kände jag hur de snabbt gick över i krystningar och att jag inte kunde hålla emot. Så 07.19 ringer jag in till förlossningen och säger att jag inte kan hålla emot, hon skickar en ambulans, jag ringer Helena igen som snabbt kommer ner. 07.25 kommer ambulansen och försöker få upp mig på båren, men jag fattar att vi inte kommer hinna utan säger att han är på väg, så de klär av mig i sängen och lägger mig tillrätta och vips, 07.37 (efter ungefär två krystvärkar till) så kom hjärtat ut. Snabba ryck! Hade jag inte legat i fosterställning innan ambulansen kom så hade han nog varit ute innan de hann fram.
Resten av dagen har spenderats inne på förlossningen för alla kontroller och för att sy ihop mig lite och så (mycket mindre än jag trodde det skulle behöva sys!). Nu har vi precis kommit hem, pigga (?) och friska allesammans. Thomas hann inte upp, men ingen av oss tycker att det gör särskilt mycket, vi är glada att det gick så snabbt. Nu i efterhand är jag så himla glad för att jag kunde föda hemma i sängen, det kändes så tryggt och härligt att få vara hemma. Vi är en oerhört lycklig familj!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej gumman

och Grattis på fölsedan!! Kommer och inspekterar underverket när vi kommer hem. Hoppas allt är bra med er. Kramar från mig

2011-09-28 @ 13:26:27
Postat av: Elisabeth Marklund

Grattis till prinsen! Hoppas allt är bra?

Kram Elisabeth o Leif

2011-10-07 @ 11:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0